Vissza a Informácie -re

Üzleti feltételek

35 min.

1. Elérhetőségek

1.1. Jelen általános szerződési feltételek az irányadóak a szerződő felek azon jogaira és kötelezettségeire, amelyek a kereskedő, az MLongauer, s.r.o., Farská 12, 949 01 Nitra, azonosítószám: 36 565 679, bejegyzett kereskedő között kötött adásvételi szerződésből erednek. a Nyitrai Járásbíróság Cégjegyzéke, Sro , 15385/N sz. beillesztése (a továbbiakban: kereskedő) és a fogyasztók, amelynek tárgya az áruk adásvétele az elektronikus kereskedelmi weboldalon.

Kereskedő elérhetőségei:

Cégnév: MLongauer, s.r.o.
Székhely: Farská 12, 949 01 Nyitra
ID: 36 565 679
Adószám: 2021901354
Adószám: SK2021901354
Nyilvántartás: OR OS Nitra, szakasz: Sro, ügyiratszám: 15385/N
Vállalkozás: Fatranská 1, 949 01 Nyitra
Postacím: MLongauer, s.r.o., Farská 12, 949 01 Nyitra
Telefon: +421 940 404 831
E-mail: babys@babys.sk
Nem készpénzes fizetés esetén: ČSOB a.s. bank: 401 449 8194 / 7500
Banki kapcsolat: 401 449 8194/7500
SWIFT: CEKOSKBX
IBAN: SK17 7500 0000 0040 1449 8194

Felügyeleti hatóság:

Szlovák Kereskedelmi Felügyelet (SOI)
Nyitrai régió SOI Felügyelősége
P.O. Box 49A, Staničná 9, 950 50 Nyitra
Felügyeleti Osztály


1.2. A felek megállapodnak abban, hogy a fogyasztó a megrendelés kereskedőhöz történő benyújtásával megerősíti, hogy hozzájárul ahhoz, hogy jelen általános szerződési feltételek és azok feltételei vonatkoznak minden, a kereskedő által üzemeltetett e-kereskedelmi weboldalon megkötött adásvételi szerződésre, az alapon. amelyből a kereskedő a szóban forgó weboldalon bemutatott árut leszállítja a fogyasztónak (a továbbiakban: adásvételi szerződés), valamint a kereskedő és a fogyasztó között fennálló minden olyan kapcsolatnak, amely különösen az adásvételi szerződés megkötése és az áruigénylés során keletkezik. .

1.3. Az általános szerződési feltételek az adásvételi szerződés szerves részét képezik. Abban az esetben, ha a kereskedő és a fogyasztó írásbeli adásvételi szerződést kötnek, amelyben az általános üzleti feltételektől eltérő feltételekben állapodnak meg, az adásvételi szerződésben foglaltak elsőbbséget élveznek az általános üzleti feltételekkel szemben.

1.4. A kereskedő által üzemeltetett bármely e-kereskedelmi weboldalon található árulista az általában kiszállított áruk katalógusa, és a kereskedő nem garantálja az összes felsorolt ​​áru azonnali elérhetőségét. Az áru elérhetősége a fogyasztó számára a fogyasztó elérhetőségi érdeklődése alapján kerül visszaigazolásra.

1.5. A kereskedő a Vásárlónak a megrendelés elfogadásáról szóló értesítés fogyasztó részére történő elküldésétől számított 24 órán belül a kereskedő bármely weboldalán bemutatott áruajánlatához kötve van, beleértve az árat is.


2. Az adásvételi szerződés megkötésének módja

2.1. Az adásvételi szerződés úgy jön létre, hogy a kereskedő kötelezően elfogadja a fogyasztó adásvételi szerződés megkötésére irányuló javaslatát a kereskedő által küldött e-mail formájában és/vagy a kereskedő által kitöltött és elküldött nyomtatvány formájában. fogyasztó a kereskedő honlapján (a továbbiakban: „megrendelés”).

2.2. A fogyasztó megrendelésének kereskedő általi kötelező érvényű elfogadása a megrendelés kereskedő általi elfogadásának e-mailben (vagy telefonon) történő visszaigazolása a fogyasztó részére a megrendelés fogyasztó általi előzetes elfogadását követően, valamint az áru elérhetőségének és szállítási dátumának ellenőrzését követően. a fogyasztó által igényelt, „megrendelés visszaigazolása” jelzéssel ellátott áru. A megrendelés elfogadásáról a kereskedő elektronikus rendszerébe automatikusan végrehajtott értesítés nem minősül a megrendelés kötelező érvényű elfogadásának.

2.3. A megrendelés kötelező érvényű elfogadása tartalmazza az adásvételi szerződés tárgyát képező áru megnevezésére és specifikációjára vonatkozó adatokat, az áruk és/vagy egyéb szolgáltatások árának további adatait, a szállítási határidőre vonatkozó adatokat. áruk, az áruk szállítási helyének neve és adatai, valamint az áru árára, feltételeire, módjára és dátumára vonatkozó adatok a fogyasztó számára az áru megbeszélt szállítási helyére, a kereskedő adatai ( cégnév, székhely, azonosító szám, cégjegyzékszám stb.) vagy egyéb adat.

2.4. A Fogyasztó a megrendelés kézbesítésétől számított 24 órán belül e-mailben vagy telefonon eljuttathatja a kereskedőhöz a megrendelés elállásáról szóló értesítést. A Fogyasztó a rendelés törléséről szóló értesítésben köteles feltüntetni a megrendelt áru nevét, e-mail címét és leírását. A megrendelés törlése esetén a kereskedő a fogyasztót a megrendelés törlésével összefüggő díjat nem számítja fel. Abban az esetben, ha a fogyasztó a vételárat vagy annak egy részét a megrendelés törlését megelőző időben kiegyenlítette a kereskedőnek, úgy a kereskedő a már kifizetett vételárat vagy annak egy részét az elállástól számított 14 napon belül visszaküldi. megrendelését a fogyasztó bankszámlájára történő átutalással, kivéve, ha a szerződő felek a vételár más visszaküldési módjában állapodnak meg.

3. A kereskedő jogai és kötelezettségei

3.1 A kereskedő köteles:

  • a kereskedő által visszaigazolt megrendelés alapján az árut a megbeszélt mennyiségben, minőségben és időpontban a fogyasztóhoz szállítani, és a megőrzéséhez és védelméhez szükséges módon becsomagolni, illetve szállításhoz felszerelni
  • visszaigazolást küld a fogyasztónak az áru fizetéséről.
  • annak biztosítására, hogy a leszállított áru megfeleljen a Szlovák Köztársaság vonatkozó jogszabályi előírásainak
  • az áruval együtt írásban vagy elektronikus formában adja át a fogyasztónak az áru átvételéhez és használatához szükséges minden okmányt, valamint a hatályos jogszabályok által előírt egyéb okmányokat (szlovák nyelvű utasításokat, vagy a fogyasztó beleegyezésével). más, a fogyasztó számára érthető nyelven, jótállási jegy, szállítólevél, adóbizonylat).
  • A fogyasztó által igényelt információkat és dokumentumokat kérésére a Szlovák Köztársaság számára kötelező érvényű nemzetközi szerződésnek megfelelő formában, számára hozzáférhető formában megküldheti.

3.2. A kereskedőnek joga van a kiszállított áru vételárának megfelelő és időben történő kifizetésére a fogyasztótól.


4. A fogyasztó jogai és kötelezettségei

4.1 A fogyasztó köteles:

  • átveszi a vásárolt vagy megrendelt árut
  • hogy a megállapodás szerinti vételárat a megállapodás szerinti határidőn belül kiegyenlítse a kereskedőnek, beleértve az áru kiszállításának költségét is
  • ne sértse meg a kereskedő jó üzleti nevét
  • Az áru átvételét a szállítólevélben aláírásával vagy az általa meghatalmazott személy aláírásával igazolja
  • a fogyasztó tudomásul veszi, hogy a szerződéstől való elállás esetén a 19. § bek. 1. pontja értelmében köteles viselni az áruk visszaküldésének költségeit, valamint azon áruk visszaküldésének költségeit is, amelyek jellegüknél fogva postai úton nem küldhetők vissza.
  • a fogyasztó tudomásul veszi, hogy ha az árut az ő előírásai szerint vagy méretre gyártva szállítják neki, akkor a szerződéstől a 19. § bek. szerint nem lehet elállni. 1 levél c).
  • a fogyasztó tudomásul veszi, hogy ha az árut a 19. § bek. 1 levél e) (egészségvédelmi vagy higiéniai okokból visszaküldésre nem alkalmas védőcsomagolásba zárt áru szállítása, ha a védőcsomagolás a kiszállítást követően megtört).

4.2. A fogyasztónak joga van az áru kiszállításához abban a mennyiségben, minőségben, időpontban és helyen, amelyben a szerződő felek a megrendelés kötelező érvényű elfogadásában megállapodtak.


5. Szállítási feltételek

5.1. Az áruk értékesítése az elektronikus kereskedelem honlapján található kereskedő kihelyezett mintái, katalógusai, típuslapjai és mintakönyvei szerint történik. A leszállított áruk minimális szavatossági ideje több mint 2 hónap a lejárati dátum előtt. Rövidebb szavatossági idő esetén a kereskedő a kiszállítás előtt telefonon vagy e-mailben felveszi a fogyasztóval a kapcsolatot, és csak a fogyasztó hozzájárulását követően szállítja ki az árut.

5.2. A kereskedő köteles a fogyasztó megrendelését teljesíteni és az árut a fogyasztónak átadni az árunak az áru szállítója vagy gyártója által a kereskedő részére történő átadásától számított 30 napon belül.

5.3. A fogyasztó köteles az árut a kereskedő által a fogyasztói megrendelés elfogadásában megjelölt helyen átvenni. Az áru kereskedő általi kiszállításának késedelme esetén a fogyasztó jogosult az áru szállítási határidejét egyoldalúan, akár többször is meghosszabbítani, amelyről a kereskedő visszaigazolást ad ki a fogyasztónak. Abban az esetben, ha a fogyasztó az adásvételi szerződésben meghatározott határidő lejártát, a megrendelés kötelező érvényű elfogadását vagy a kereskedő által egyoldalúan meghosszabbított határidő lejártát követő 7 napon belül nem veszi át az árut, a kereskedő jogosult tárolási költséget felszámítani a fogyasztóra. 1,00 € díj az áruk tárolásának minden napjára. Az áru átvételének napjától számított 14 nap elteltével a kereskedő jogosult az adásvételi szerződéstől elállni és az árut harmadik személynek eladni. A megállapodás szerinti áru harmadik félnek történő értékesítése után a fogyasztó által a megállapodás szerinti áruért fizetett előleg a teljes összegben beszámításra kerül a szerződéses bírságba, amelyet a fogyasztó köteles a kereskedőnek megfizetni.

5.4. A kereskedő jogosult a fogyasztót az áru átvételére az adásvételi szerződésben vállalt határidő lejárta előtt felhívni.

5.5. Az elektronikus kereskedelem honlapján található kereskedő katalógusaiban, tájékoztatóiban és egyéb dokumentumaiban szereplő áruk tömege, méretei és egyéb adatai nem kötelező érvényű adatok.

5.6. Az áru átadási helye a kereskedő által a megrendelés elfogadásában megjelölt hely, kivéve, ha a szerződő felek az adásvételi szerződésben ettől eltérően állapodnak meg.

5.7. Abban az esetben, ha a kereskedő az árut a fogyasztónak az adásvételi szerződésben megjelölt helyre leszállítja, a fogyasztó köteles az árut személyesen átvenni, vagy gondoskodni arról, hogy az árut az általa meghatalmazott személy vegye át. távolléte esetén az adásvételi szerződésben meghatározott áru átvételére és az áru szállítási és átadási jegyzőkönyvének aláírására. Az adásvételi szerződésben meghatározott áru átvételére jogosult harmadik személy köteles az adásvételi szerződés eredeti vagy másolati példányát és az áru fizetését igazoló dokumentumot, valamint írásbeli meghatalmazást a kereskedőnek benyújtani. Ha az áru kiszállításának megismétlésére van szükség a fogyasztó távolléte miatt az adásvételi szerződésben meghatározott helyen, minden felmerülő költség a fogyasztót terheli, különös tekintettel az áru ismételt rendeltetési helyre történő szállítására. az adásvételi szerződésben és a jelen általános kereskedelmi feltételek 2. pontjában meghatározott mennyiségben. Az áru az árunak a megrendelés kötelező érvényű elfogadásában megjelölt címre történő kiszállításának pillanatában minősül kézbesítettnek és az áru fogyasztó általi fizikai átvételének időpontjában átvettnek, vagy meghatalmazott képviselője által, vagy az áru átvételének megtagadásával, amit a fuvarozó az áru átadásáról és átadásáról szóló jegyzőkönyvben feltüntet.

5.8. A fogyasztó köteles a küldeményt, azaz az árut, valamint annak csomagolását a kiszállítást követően haladéktalanul ellenőrizni. Ha a fogyasztó észleli, hogy az áru vagy az áru csomagolása mechanikai sérülést szenvedett, köteles erről a fuvarozót értesíteni, és jelenlétében ellenőrizni az áru állapotát. Az áru sérülésének észlelése esetén a fogyasztó köteles az áruban bekövetkezett sérülés mértékéről és jellegéről jegyzőkönyvet készíteni, melynek helyességét a fuvarozó igazolja. Az így elkészített és a kereskedőhöz eljuttatott nyilvántartás alapján a kereskedő utólag biztosíthatja az áru hibájának elhárítását, az áru árából kedvezményt, vagy az áru javíthatatlan hibája esetén a fogyasztót új áruk.

5.9. A fogyasztó jogosult arra, ha az árut az 5.2. pontban meghatározott határidőn belül nem szállítja a kereskedőnek. pontja alapján elállhat az adásvételi szerződéstől, és a kereskedő köteles a vételár már kifizetett részét az adásvételi szerződéstől való elállás kézbesítésétől számított 30 napon belül készpénz nélküli átutalással a fogyasztó számlájára visszatéríteni. a fogyasztó által kijelölt.


6. Vételár

6.1. A Fogyasztó köteles az áru adásvételi szerződésben és/vagy az adásvételi szerződés megkötésekor érvényes kereskedő árjegyzéke szerinti vételárát a kereskedőnek megfizetni, ideértve az áru szállítási költségét is (továbbiakban "vételár") készpénzes fizetés formájában a kereskedő meghatározott telephelyén, utánvéttel az áru átvételének helyén, utánvéttel postai szolgáltatásokat nyújtó társaságon keresztül, átutalással fogyasztási kölcsönt nyújtó cégnél vagy készpénz nélküli átutalással a kereskedő számlájára, a megrendelés kötelező érvényű elfogadásában.

6.2. A kereskedő fenntartja a jogot a vételár változtatására jogszabályváltozás, az áruk gyártói vagy szállítói részéről történő árváltozás esetén.

6.3. Abban az esetben, ha a fogyasztó a vételárat nem készpénzes átutalással fizeti meg a kereskedőnek, a fizetés időpontjának azt a napot kell tekinteni, amikor a teljes vételár a kereskedő számláján jóváírásra került.

6.4. A Fogyasztó az adásvételi szerződésben meghatározott határidőn belül, de legkésőbb az áru átvételekor köteles megfizetni a kereskedőnek a megállapodás szerinti áru vételárát.

6.5. Abban az esetben, ha a fogyasztó az adásvételi szerződésben vállalt áru vételárát a kereskedőnek megfizeti, a fogyasztó csak a Szlovák Köztársaság hatályos jogszabályai szerint jogosult elállni az adásvételi szerződéstől és követelni a vételár visszatérítését. Köztársaság.

6.6. Abban az esetben, ha a fogyasztó a teljes vételár megfizetése előtt eláll az adásvételi szerződéstől, a szerződő felek megállapodtak abban, hogy a kifizetett vételár előleget a teljes összegben beszámítják a szerződéses bírságba, amely a fogyasztó köteles fizetni a kereskedőnek, hacsak az adásvételi szerződés másként nem rendelkezik.

6.7. Abban az esetben, ha a fogyasztó az áru átvételekor nem fizeti meg a kereskedőnek a teljes vételárat, a szerződő felek megállapodtak abban, hogy a kereskedő jogosult elállni az adásvételi szerződéstől és a vételár megfizetett foglalója beszámításra kerül teljes összeget a szerződéses bírság terhére, amelyet a fogyasztó köteles megfizetni a kereskedőnek, ha az adásvételi szerződés másként nem rendelkezik.

6.8. Az összeszereléssel és a szállítással kapcsolatos költségeket az áru vételára nem tartalmazza, és a kereskedő nem köteles ezeket a szolgáltatásokat a fogyasztónak nyújtani.


7. Tulajdonjog megszerzése és az áruk sérülésének kockázatának átszállása

7.1. A fogyasztó az áru tulajdonjogát csak az áru teljes vételárának teljes kifizetése után szerzi meg.

7.2. Az áru sérülésének kockázata abban az időpontban száll át a fogyasztóra, amikor az árut a kereskedőtől átveszi, vagy ha ezt nem teszi meg időben, majd amikor a kereskedő lehetővé teszi számára az áru kezelését és a fogyasztót nem veszi át az árut.


8. Reklamációs eljárás (hibafelelősség, garancia, reklamáció)


B2C ügyfelek számára

Kereskedő: MLongauer, s.r.o., székhelye: Farská 12, 949 01 Nitra, azonosítószám: 36 565 679, bejegyzett a Nyitrai Kerületi Bíróság Cégjegyzékébe, szekció: Sro, 15385/N, MLongauer üzlet, s.r.o., Hlavná 43, 951 53 Babindol

8.1. Jelen panaszeljárás szabályozza a panaszok benyújtásának módját, helyét, a panaszok kezelésének rendjét és azok kezelésének módját.

8.2. Erre a panaszeljárásra a Polgári Törvénykönyv és a törvény 2. sz. 108/2024 Coll. a fogyasztóvédelemről és egyes törvények módosításáról.

8.3. Az áru hibáiért a kereskedő felelős, a fogyasztó pedig köteles haladéktalanul panaszt tenni a kereskedőnél az érvényes reklamációs eljárásnak megfelelően.

8.4. A kereskedő felelősséggel tartozik minden olyan hibáért, amely az eladott termék átadáskor fennállt, és amely a termék átadásától számított két éven belül jelentkezik. A fogyasztó gyakorolhatja a kellékszavatossági jogait, ideértve a vételár megfizetésének megtagadásának jogát a Ptk. 621. §-a szerint. 2. §-a alapján, ha a kereskedő a kellékszavatossági kötelezettségéből eredő kötelezettségeit nem teljesíti.

8.5. Ha az értékesített termék hibájáért a kereskedő felelős, a fogyasztónak joga van a hibát kijavítással vagy kicseréléssel megszüntetni, a vételárból ésszerű engedményre, vagy az adásvételi szerződéstől elállni.

8.6. A reklamációs eljárás a fogyasztó által a kereskedőtől a kereskedő e-kereskedelmi weboldalán e-kereskedelem formájában vásárolt árukra vonatkozik.

8.7. A jelen űrlapon szereplő reklamációs eljárás minden üzleti esetre érvényes, kivéve, ha szerződésben más garanciális feltételekről állapodnak meg.

8.8. A jótállási idő alatt a fogyasztónak joga van a hiba ingyenes elhárítására.

8.9. A reklamációkat a kereskedő munkanapokon telefonon vagy írásban kezeli. Ha az áru hibás, a fogyasztónak joga van reklamációt a kereskedő telephelyén előterjeszteni a 2. sz. 622. § bek. 1. §-a szerint az árut a kereskedő telephelyére, a MLongauer, s.r.o., Hlavná 43, 951 53 Babindol, azonosító: 36 565 679, székhely: Farská 12, 949 01 Nitra, a érvényes vásárlást igazoló bizonylat, majd a reklamáció igényléséhez szükséges űrlap kitöltésével és a kereskedőnek történő kézbesítésével. Az űrlap formáját a kereskedő határozza meg, modelljét pedig a kereskedő honlapján helyezi el. A fogyasztó köteles a nyomtatványon pontosan feltüntetni az áru hibáinak típusát és mértékét.

Az objektíven a kereskedőhöz szállítható áruk reklamációs eljárása azon a napon kezdődik, amikor az alábbi feltételek mindegyike teljesül:

  1. a kitöltött reklamációs űrlap eljuttatása a fogyasztótól a kereskedőhöz,
  2. a reklamált áruk kiszállítása a fogyasztótól a kereskedőhöz,
  3. számla másolatának kézbesítése ill a fogyasztó részére kiállított, átutalást igazoló egyéb okirat (a kereskedőnél történő vásárlás jogos igazolása céljából).

A fogyasztó az igényelt árut a MLongauer, s.r.o., Hlavná 43, 951 53 Babindol, azonosító: 36 565 679, Farská 12, 949 01 Nitra címre, ajánlott levélben vagy személyesen szállítja. A kereskedő azt javasolja a fogyasztónak, hogy az áru szállítására biztosítást kössön. A kereskedő az utánvéttel feladott árut nem fogadja el. Az árut megfelelően be kell csomagolni, hogy szállítás közben ne sérüljön meg. A reklamációs űrlap itt tölthető ki. A panaszeljárás kezdete egyben a panasz benyújtásának napja is. Bármilyen zavar esetén forduljon a kereskedőhöz a 0940 404 831 telefonszámon vagy a babyseurope@babyseurope.eu e-mail címen.

8.10. A kereskedő köteles a reklamációt abban az üzletben/létesítményben elfogadni, ahol a reklamáció átvétele lehetséges, azaz a székhelyén vagy az erre kijelölt személynél a pont szerint. 622. § bek. 1. §-a.

8.11. Ha a fogyasztó postai úton nyújtott be reklamációt, amelynek átvételét a kereskedő megtagadta, a küldemény az elutasítás napján kézbesítettnek minősül.

8.12. A kereskedő vagy az általa megjelölt személy írásbeli visszaigazolást ad ki a vevőnek az áruigény érvényesítéséről, ill. a hiba feltüntetése az eladó által választott megfelelő formában, pl. e-mail formájában azonnal a reklamációt követően, ill a fogyasztó hibakifogásai, amelyekben az áru hibáit pontosan feltüntetik.

8.13. A kereskedő a követelés alkalmazásának visszaigazolásában, ill a hiba kifogásában meg kell jelölni azt a határidőt, amelyen belül a hiba az 507. § bek. A Ptk. 1. §-a törlésre kerül. Az előző mondat szerint meghirdetett határidő nem lehet hosszabb, mint a kereset benyújtásának időpontjától számított 30 nap, ill a hiba kimutatása, ha a hosszabb időtartamot az eladón kívülálló objektív ok nem indokolja.

8.14. Ha a kereskedő megtagadja a felelősséget a hiba miatt, írásban értesíti a fogyasztót az elutasítás indokairól. Ha a fogyasztó a kereskedő hiba miatti felelősségét akkreditált személy, meghatalmazott vagy bejelentett személy által kiadott szakvélemény vagy szakvélemény útján bizonyítja, a hibát ismételten jelezheti, és a kereskedő a hiba miatti felelősségét nem tagadhatja meg; a hiba ismételt bírálatáért a 621. § bek. 3. §-a nem alkalmazandó. 509. § bek. 2. -a Ptk.

8.15. A fogyasztónak jogában áll dönteni, hogy a termék cseréjével vagy kijavításával eltávolítja a hibát. A fogyasztó nem választhat olyan hibaelhárítási módot, amely nem lehetséges, vagy amely a második hibaelhárítási módhoz képest aránytalan költségekkel járna a kereskedőnek, figyelembe véve az összes körülményt, különös tekintettel az áru értékére. a hiba nélkül a hiba súlyosságáról, valamint arról, hogy a második hibaelhárítási mód nem okoz-e jelentős nehézséget a fogyasztó számára.

8.16. A kereskedő megtagadhatja a hiba elhárítását, ha a kijavítás vagy kicserélés nem lehetséges, vagy ha az az összes körülmény figyelembevételével indokolatlan költségeket igényelne, ideértve a Reklamációs Szabályzat 15. pont második mondata szerinti körülményeket is.

8.17. A kereskedő a hibát a fogyasztó jelzését követően ésszerű időn belül (Ptk. 507. § (1) bekezdés) kijavítja vagy kicseréli, ingyenesen, saját költségén és anélkül, hogy a fogyasztónak komolyabb nehézséget okozna. , figyelembe véve a termék jellegét és azt a célt, amelyre a fogyasztó a terméket kérte.

8.18. A fogyasztó a terméket kijavítás vagy kicserélés céljából a kereskedőnek vagy a Ptk. 5. §-a alapján. A tétel átvételének költségei a kereskedőt terhelik.

8.19. A kereskedő a megjavított vagy a kicserélt terméket saját költségén ugyanolyan vagy ahhoz hasonló módon adja át a fogyasztónak, ahogyan a fogyasztó a hibás terméket szállította, kivéve, ha a felek másként állapodnak meg. Ha a fogyasztó az átvétel napjától számított hat hónapon belül nem veszi át a dolgot, a kereskedő eladhatja a dolgot. Ha nagyobb értékű áruról van szó, a kereskedő előre értesíti a fogyasztót a tervezett eladásról, és ésszerű további határidőt ad neki a termék átvételére. A kereskedő az értékesítést követően haladéktalanul kifizeti a fogyasztónak az áru értékesítéséből származó bevételt, az általa annak tárolására és értékesítésére célirányosan fordított költségek levonása után, ha a fogyasztó a bevételből való részesedéshez való jogát az Ügyfél által meghatározott ésszerű határidőn belül gyakorolja. a kereskedő a tétel tervezett értékesítéséről szóló értesítésben. A kereskedő a dolgot saját költségén megsemmisítheti, ha annak értékesítése nem volt lehetséges, vagy ha az értékesítésből várható bevétel nem lesz elegendő a kereskedő által a dolog megőrzésére szándékosan fordított költségek fedezésére, valamint a a kereskedőnek elkerülhetetlenül költenie kellene az eladására.

8.20. A hiba elhárítása során a kereskedő gondoskodik a termék eltávolításáról és a kijavított vagy a cseredarab beszereléséről, ha a csere vagy kijavítás olyan hibás termék eltávolítását igényli, amelyet jellegének és rendeltetésének megfelelően az áru átvételét megelőzően szereltek be. nyilvánvalóvá vált a hiba. A kereskedő és a fogyasztó megállapodhatnak abban, hogy a dolog elszállításáról és a megjavított vagy kicserélt dolog beszereléséről a kereskedő költségére és kockázatára a fogyasztó gondoskodik.

8.21. A hiba áru cseréjével történő elhárítása során a kereskedőt nem illeti meg a termék normál elhasználódásából eredő károk megtérítésére, valamint a termék cseréje előtti rendeltetésszerű használatából eredő kár megtérítésére.

8.22. A cseredarab hibáiért a kereskedő a Ptk. 619. §-a szerint felelős.

8.23. A kereskedőnél fennálló garanciaigénylés joga megszűnhet:

  1. fizetési bizonylat benyújtásának hiányával,
  2. azzal, hogy az áru átvételekor nem jelentenek nyilvánvaló hibákat,
  3. az áru szavatossági idejének lejártakor,
  4. a vevő által az áruban okozott mechanikai sérülés,
  5. az árut olyan körülmények között használja, amelyek nedvességtartalmuk, kémiai és mechanikai hatásaik miatt nem felelnek meg a természetes környezetnek,
  6. az áruk szakszerűtlen kezeléséből, kiszolgálásából vagy a gondozás elhanyagolásából,
  7. az áru túlzott rakodása vagy a Szlovák Köztársaságban érvényes dokumentációban, általános elvekben, műszaki szabványokban vagy biztonsági előírásokban meghatározott feltételekkel ellentétes használat miatti sérülése,
  8. az áruban bekövetkezett, elkerülhetetlen és/vagy előre nem látható események miatti sérülés,
  9. az áruk véletlen megsemmisüléséből és véletlen megromlásából eredő sérülése,
  10. szakszerűtlen beavatkozás, szállítás közbeni kár, víz, tűz, statikus vagy légköri elektromosság vagy egyéb vis maior okozta kár,
  11. jogosulatlan személy beavatkozása az áruba,
  12. az áru (vagy annak egy részének) az áru használatából eredő normál kopása.

8.24. A fogyasztónak joga van a vételárból ésszerű engedményre, vagy az adásvételi szerződéstől további ésszerű határidő biztosítása nélkül is elállhat az 517. § (1) bekezdése szerint. 1. §-a, ha

  1. a kereskedő nem javította vagy cserélte ki a terméket,
  2. a kereskedő nem javította vagy cserélte ki a tételeket a 623. § bek. 4. és 6. §-a,
  3. 623. §-a szerint a kereskedő megtagadta a hiba elhárítását. 2. §-a,
  4. a dolog javítása vagy cseréje ellenére ugyanazzal a hibával rendelkezik,
  5. a hiba olyan súlyos, hogy a vételárból azonnali engedményt vagy az adásvételi szerződéstől való elállást indokolja, vagy
  6. a kereskedő kijelentette, vagy a körülményekből egyértelműen kitűnik, hogy a hibát ésszerű időn belül, vagy anélkül, hogy a vevőnek komoly nehézséget okozna, nem távolítja el.

8.25. A fogyasztó vételár-kedvezményhez vagy az adásvételi szerződéstől való elállási jogának elbírálásakor a 24. pont szerinti levél. A reklamációs eljárás d) és e) pontja alapján minden körülményt figyelembe vesznek, különös tekintettel az áru típusára és értékére, a hiba jellegére és súlyosságára, valamint annak lehetőségére, hogy objektíven kérje a fogyasztót, hogy bízzon a kereskedő hibaelhárítási képességében.

8.26. A vételárból származó engedménynek arányosnak kell lennie az eladott termék értéke és annak az értéknek a különbözetével, amely a termék hibátlansága esetén lenne.

8.27. A fogyasztó az adásvételi szerződéstől a 8.24. pont szerint nem állhat el. pontja szerint, ha a fogyasztó részt vett a hiba bekövetkezésében, vagy a hiba elhanyagolható mértékű.

8.28. Áru új termékre cseréje esetén a fogyasztó egy okmányt kap, amelyen a kicserélt árut feltüntetik, az egyéb igényeket pedig az eredeti szállítólevél és a jelen reklamációs dokumentum alapján érvényesítheti. Az áru újra cseréje esetén a jótállási idő az új áru átvételétől kezdődik újra, de csak az új árura.

8.29. A fogyasztó az áru hibájára vonatkozó igényérvényesítési joga kimerült, miután élt jogával, és a reklamációs eljárás 9. pontja szerint felszólította az eladót az áru hibájának elhárítására, és a reklamáció kimenetelétől függetlenül nem már jogosult ugyanarra az egyedi hibára (nem azonos típusú hibára) ), hogy a panaszt ismételten érvényesítse.

8.30. A kellékszavatossági jogok gyakorlása nem zárja ki a vevőnek a hibából eredő kárának megtérítéséhez való jogát.


B2B ügyfelek számára

Kereskedő: MLongauer, s.r.o., székhely: Farská 12, 949 01 Nitra, azonosítószám: 36 565 679, bejegyzett a Nyitrai Kerületi Bíróság Cégjegyzékébe, szekció: Sro, betétszám: 15385/N, üzlet MLongauer, s. , Hlavná 43, 951 53 Babindol

8.31. Jelen panaszeljárás szabályozza a panaszok benyújtásának módját, helyét, a panaszok kezelésének rendjét és azok kezelésének módját.

8.32. A termék hibáiért az eladó felel. A vevő, aki vállalkozó, köteles haladéktalanul reklamálni, mindenekelőtt közvetlenül a hivatalos szervizben. Listájukat az eladó biztosítja. Ha a javítás ily módon nem biztosítható, az eladó biztosítja a javítást.

8.33. A reklamációs eljárás azokra az árukra vonatkozik, amelyeket a vevő az eladótól vásárolt elektronikus áruház formájában az eladó elektronikus áruház honlapján.

8.34. A jelen űrlapon szereplő reklamációs eljárás minden üzleti esetre érvényes, kivéve, ha szerződésben más garanciális feltételekről állapodnak meg.

8.35. A vevő csak olyan árukra jogosult szavatossági igényt érvényesíteni az eladóval szemben, amelyek a gyártó, a szállító vagy az eladó által okozott hibákat mutatnak, amelyekre a jótállás vonatkozik, és amelyeket az eladótól vásárolt.

8.36. A vevő köteles az árut az áru átvételétől számított 2 munkanapon belül megvizsgálni. Ha ezt nem teszi meg, az ezen ellenőrzés után feltárt hibákra nem hivatkozhat, csak ha bizonyítja, hogy az árun már az áru átvételekor is voltak ilyen hibák, az árut kicserélik.

8.37. A jótállási idő alatt a vállalkozónak joga van a hibát ingyenesen eltávolítani, miután az árut, beleértve a tartozékokat és a dokumentációt az eladó meghatalmazott képviselőjének bemutatta.

8.38. A reklamációkat az eladó munkanapokon, írásban dolgozza fel. Ha az áru hibás, a vevőnek joga van első fokon közvetlenül egy hivatalos szervizközpontban reklamációt benyújtani. Ha a javítás ily módon nem biztosítható, az eladó biztosítja a javítást. Ezután a vevő reklamációt nyújt be az eladó telephelyén úgy, hogy az árut leszállítja az eladó telephelyére a következő címen: MLongauer, s.r.o., Hlavná 43, 951 53 Babindol, ID: 36 565 679, székhely: Farská 12, 949 01 Nitra együtt. az érvényes vásárlást igazoló bizonylat másolatával, és kitölti a reklamációs űrlapot és eljuttatja azt az eladóhoz. Az űrlap formáját az eladó határozza meg, modelljét pedig az eladó weboldalán helyezik el. A vásárló köteles a nyomtatványon pontosan feltüntetni az áru hibáinak típusát és mértékét. Az igényelt áru vevőtől az eladóig történő szállításának költségét a vevő fizeti. A postai és egyéb díjakat a reklamációs eljárás keretében nem térítjük vissza. Az eladónak objektíven szállítható áruk reklamációs eljárása azon a napon kezdődik, amikor az alábbi feltételek mindegyike teljesül:

I. a kitöltött reklamációs űrlap átadása a vevőtől az eladóhoz,
II. az igényelt áru szállítása a vevőtől az eladóhoz,
III. a vevő általi áruvásárlást igazoló érvényes okmány kézbesítése (ehhez elegendő az eredeti okmány fénymásolata, ehhez nem elegendő a nem fogyasztó alkalmazottja által az adópénztárból nyomtatott okmány működési célú másolata cél),
IV. érvényes vásárlást igazoló bizonylat kézbesítése a létesítmény által (egy másolat is elegendő).

Az igényelt árut a vevő az eladó címére, MLongauer, s.r.o., Hlavná 43, 951 53 Babindol, IČO: 36 565 679, székhelye Farská 12, 949 01 Nitra címre szállítja ajánlott levélben. Az eladó azt javasolja, hogy a vevő kösse meg az áru szállítását. Az eladó az utánvétes árut nem fogadja el. Az árut megfelelően be kell csomagolni, hogy szállítás közben ne sérüljön meg. A reklamációs űrlapot itt töltheti ki. A panaszeljárás kezdete egyben a panasz benyújtásának napja is. Bármilyen zavar esetén forduljon az eladóhoz a 0940 404 831 telefonszámon vagy az babyseurope@babyseurope.eu e-mail címen.

8.39. A Vevő köteles az áru hibáit indokolatlan késedelem nélkül reklamálni az eladónál, ellenkező esetben a vevő elveszíti az eladóval szembeni jogát a hiba ingyenes elhárítására.

8.40. A fogyasztóvédelmi törvény szerinti 30 napos határidő nem vonatkozik a vállalkozó vevő panaszának feldolgozására. A vállalkozói panaszok kezelésének határidejét jogszabály nem szabályozza, társaságunk azonban vállalja, hogy a jelen Általános Szerződési Feltételek szerinti vállalkozói panaszokat 60 napon belül kezeli.

8.41. A vevő nem jogosult a szavatosságot alkalmazni azon hibákra, amelyekről az eladó a szerződés megkötésekor tájékoztatta, vagy amelyekről az adásvételi szerződés megkötésének körülményeit figyelembe véve tudnia kellett. .

8.42. Az eladó a hiba eltávolítása helyett mindig kicserélheti a hibás terméket egy hibátlanra, ha ez nem okoz komoly nehézséget a vevőnek.

8.43. A vevőnek az eladóval szembeni szavatossági igénye megszűnik:

  1. fizetési bizonylat, szállítólevél vagy jótállási jegy, tartozékok vagy termékdokumentáció bemutatása nélkül,
  2. azzal, hogy az áru átvételekor nem jelentenek nyilvánvaló hibákat,
  3. az áru szavatossági idejének lejártakor,
  4. a vevő által az áruban okozott mechanikai sérülés,ň
  5. az árut olyan körülmények között használja, amelyek nedvességtartalmuk, kémiai és mechanikai hatásaik miatt nem felelnek meg a természetes környezetnek,
  6. az áruk szakszerűtlen kezeléséből, kiszolgálásából vagy a gondozás elhanyagolásából,
  7. az áru túlzott rakodása vagy a Szlovák Köztársaságban érvényes dokumentációban, általános elvekben, műszaki szabványokban vagy biztonsági előírásokban meghatározott feltételekkel ellentétes használat miatti sérülése,
  8. az áruban bekövetkezett, elkerülhetetlen és/vagy előre nem látható események miatti sérülés,
  9. az áruk véletlen megsemmisüléséből és véletlen megromlásából eredő sérülése,ň
  10. szakszerűtlen beavatkozás, szállítás közbeni kár, víz, tűz, statikus vagy légköri elektromosság vagy egyéb vis maior okozta kár,
  11. jogosulatlan személy beavatkozása az áruba,
  12. az áru (vagy annak egy részének) az áru használatából eredő normál kopása.

8.44. Az eladó köteles a panaszt kezelni és a reklamációs eljárást az alábbi módok egyikén befejezni:

  1. a javított áru átadásával
  2. árucserével,
  3. az áru vételárának visszaküldésével,
  4. az áru árából ésszerű engedmény megfizetésével,
  5. az eladó írásbeli felhívásával a meghatározott teljesítmény átvételére,
  6. az áruigény indokolt elutasítása.

8.45. A jótállási idő általában 24 hónap. Ha a vevő vállalkozó, és üzleti tevékenység céljából vásárolja meg a terméket, a szavatossági időre a gyártó jótállási feltételei az irányadók a Kereskedelmi törvénykönyv (429. § és azt követő) vonatkozó feltételek szerint. Egyes termékekre a gyártói garancia a nem fogyasztó vásárlók számára korlátozott.

8.46. Az Üzletszabályzatban meghatározott, fogyasztónak minősülő személyekre vonatkozó szavatossági idő a Ptk.-nak megfelelő, vállalkozókra nem vonatkozik, így jelen Üzletszabályzatra sem vonatkozik.

8.47. A jótállási idő meghosszabbodik azzal az időtartammal, amely alatt a vásárló az árut az áru garanciális javítása miatt nem tudta használni.

8.48. Áru új termékre cseréje esetén a vevő egy okmányt kap, amelyen a kicserélt árut feltüntetik, az egyéb igényeket pedig az eredetileg kiállított számla és jelen reklamációs dokumentum alapján érvényesítheti. Az áru újra cseréje esetén a jótállási idő az új áru átvételétől kezdődik újra, de csak az új árura.

8.49. Valamennyi garanciális javítás abban az esetben történik, ha alkalmazásuk időpontjáig a 8.43 pont szerinti jótállási jog nem járt le. Reklamációs eljárás, ingyenes.

8.50. Ha a garancia hatálya alá tartozó hibáról van szó, amely eltávolítható, az árut megjavítjuk. Ha a javítás nem lehetséges, és a hiba jellege nem akadályozza a rendeltetésszerű használatot, az eladó és a vevő az áru árából ésszerű árengedményben állapodhat meg. Kedvezmény esetén erre a hibára utólag nem lehet reklamálni.

8.51. Ha olyan hibáról van szó, amelyet nem lehet eltávolítani, és amely megakadályozza a termék rendeltetésszerű, hibamentes használatát, az eladó jogosult a hibás terméket azonos vagy hasonló használati tulajdonságú árura kicserélni, vagy jóváírást kiállítani.

8.52. Ha a hibás áru szállításával a szerződést lényegesen megszegik, a vevő:

  1. az áru kijavításával követelni a hibák elhárítását, ha a hibák javíthatók,
  2. követelheti a hiánypótlást a hibás áru csereáru szállításával, a hiányzó áruk szállításával és a jogi hibák eltávolítását,
  3. vételárból méltányos engedményt kérni ill
  4. elállni a szerződéstől.

8.53. Választás a 8.52. pontban felsorolt ​​igények közül. A Vevő csak akkor jogosult a reklamációs eljárásra, ha a hiba bejelentését követően időben vagy szükségtelen késedelem nélkül értesíti az eladót. A vevő az eladó beleegyezése nélkül az érvényesített igényét nem változtathatja meg. Ha azonban kiderül, hogy az áru hibái helyrehozhatatlanok, vagy a kijavításuk aránytalan költséggel járna, a vevő követelheti a csereáru leszállítását, ha azt az eladó értesítését követően indokolatlan késedelem nélkül kéri az eladótól. ennek a ténynek. Ha az eladó az áru hibáit ésszerű további határidőn belül nem szünteti meg, vagy a határidő lejárta előtt bejelenti, hogy a hibát nem távolítja el, a vevő elállhat a szerződéstől, vagy megfelelő engedményt követelhet a vételárból. .

8.54. Ha a vevő a választását igényéről a 8.53. pontban meghatározott határidőn belül nem jelenti be. pontja szerint, termékhibából eredő igénye van, mint kisebb szerződésszegés esetén.

8.55. Ha a hibás áru szállításával a szerződést jelentéktelen mértékben megszegik, a vevő vagy a hiányzó áru kiszállítását és az áru egyéb hibáinak elhárítását, vagy a vételárból engedményt követelhet.

8.56. Mindaddig, amíg a vevő a vételárból engedményt nem érvényesít vagy el nem áll a szerződéstől, az eladó köteles a hiányzó árut leszállítani és az áru jogi hibáit eltávolítani. Az egyéb hibákat saját belátása szerint köteles az áru javításával vagy csereáru leszállításával eltávolítani; azonban a választott hibaelhárítási mód nem okozhat a vevőnek aránytalan költséget.

8.57. Ha a vevő az áru hibáinak kijavítását követeli, a további ésszerű határidő lejárta előtt, amelyet az eladónak e célból köteles biztosítani, az áru hibáira vonatkozó egyéb igényét nem érvényesítheti, kivéve a jogot. kártérítésre és szerződéses kötbérre, kivéve, ha az eladó értesíti a vevőt, hogy ezen időszak alatt kötelezettségeinek nem tesz eleget. Ezt az időtartamot a 8.40. pont szerint kell meghatározni. Reklamációs eljárás vállalkozók számára.

8.58. Mindaddig, amíg a vevő a 8.57. pont szerinti határidőt nem határozza meg. pontja alapján, vagy nem tart igényt a vételárból engedményre, az eladó tájékoztathatja a vevőt, hogy a hibákat meghatározott határidőn belül eltávolítja. Ha a vevő a jelen értesítés kézhezvételét követően indokolatlan késedelem nélkül nem jelzi az eladónak, hogy nem ért egyet, akkor ez az értesítés a 8.57. pont szerinti határidőt határozza meg. Panaszkezelési eljárás.

8.59. Ha az eladó az áru hibáit a 8.57. pontból eredő határidőn belül nem szünteti meg. vagy 8.58. pontja szerint a vevő a vételárból engedményt érvényesíthet, illetve elállhat a szerződéstől, ha a 8.57. pont szerinti határidő meghatározásakor a szerződéstől való elállási szándékát az eladóval jelzi. pontjában vagy a szerződéstől való elállás előtti ésszerű időn belül. A kiválasztott követelést a vevő az eladó hozzájárulása nélkül nem módosíthatja.

8.60. Jelen Feltételek alkalmazásában szerződésszegésnek minősül lényeges, ha a szerződésszegő fél a szerződés megkötésekor tudta, vagy akkor azt a szerződés céljára figyelemmel ésszerűen előre lehetett látni. szerződést, amely annak tartalmából vagy a szerződés megkötésének körülményeiből adódott, hogy a másik fél ilyen szerződésszegés esetén nem lesz érdekelt a kötelezettségek teljesítésében. Kétség esetén feltételezzük, hogy a szerződésszegés nem lényeges.

8.61. A panaszkezelés csak a reklamációs űrlapon felsorolt ​​hibákra vonatkozik.

8.62. A vevő az áru hibájára vonatkozó igényérvényesítési joga kimerült, miután élt jogával és felszólította az eladót az áru hibájának elhárítására a jelen reklamáció és az üzleti feltételek szerint, és a reklamáció eredményétől függetlenül már nem ugyanazon egyedi hibára (nem azonos jellegű hibára) jogosult a panaszt ismételten benyújtani.

8.63. Abban az esetben, ha az eladó a reklamációs eljárást a reklamáció indokolt elutasítása miatt megszünteti, de a termék hibája objektíve fennáll, és azt nem távolította el, a vevő a termékhiba megszüntetésére vonatkozó jogát bíróságon keresztül gyakorolhatja.

8.64. Vállalkozói vásárlás esetén a reklamáció tárgyát képező áruk eladó általi személyes átvételéhez szükséges dokumentumok:

  • A személyes átvételre rendelt árut csak a cégvezető vagy az általa megbízott személy veheti át.
  • Ha a cég alkalmazottja jön átvenni az árut, akkor a meghatalmazott munkatárs azonosítószámával ellátott meghatalmazás szükséges.
  • A vezető vagy az általa meghatalmazott személy igazolásához érvényes személyi igazolvány és Vállalkozási, ill. Cégjegyzék az áruk átvételekor a személyek összetévesztésének elkerülése érdekében.


9. Személyes adatok és azok védelme

9.1 Személyes adat egy azonosított természetes személyre vagy olyan azonosítható természetes személyre vonatkozó adat, aki közvetlenül vagy közvetve azonosítható, különösen általánosan alkalmazható azonosító, egyéb azonosító alapján, úgymint név, vezetéknév, azonosító szám, helyadat, vagy online azonosító, vagy egy vagy több alapján
a fizikai azonosságot, a fiziológiai identitást, a genetikai identitást, a pszichológiai identitást, a mentális identitást, a gazdasági identitást, a kulturális identitást vagy a társadalmi identitást alkotó jellemzők vagy jelek.

9.2. A személyes adatok kezelése jogszerű, ha arra az alábbi jogalapok legalább egyike alapján kerül sor: a személyes adatok kezelése olyan szerződés teljesítéséhez szükséges, amelynek az érintett szerződő fele, vagy az érintett kérésére a szerződés megkötését megelőző intézkedéseket.

A megrendelés miatti személyes adatok gyűjtése, feldolgozása és küldése
A megrendelés leadásakor személyes adatait csak a megrendelés feldolgozásához és feldolgozásához, valamint kérdéseinek feldolgozásához szükséges mértékben gyűjtjük és kezeljük. Az adatszolgáltatás a szerződés megkötéséhez szükséges. Ellenkező esetben a szerződés nem jön létre. Az adatkezelés a 6. § (1) bekezdésén alapul. 1 levél b) A GDPR előírásai, és szükséges az Önnel kötött szerződés teljesítéséhez.
Az Ön adatait megosztjuk például az Ön által kiválasztott szállítmányozó társaságokkal és kézbesítési szolgáltatókkal, fizetési szolgáltatókkal, rendelésfeldolgozási szolgáltatókkal és informatikai szolgáltatókkal. Minden esetben szigorúan betartjuk a törvényi előírásokat. Az adattovábbítás mértéke minimálisra korlátozódik.

9.3. A személyes adatok kezelésének jogalapja az e-shopon keresztül történő áruvásárlás, az áru vevőhöz történő eljuttatása és a biztosítási igények rendezése esetén az Átv. 6. bek. 1 levél b) a 95/46/EK irányelvet (Általános Adatvédelmi Rendelet) hatályon kívül helyező, a személyes adatok kezelése során a természetes személyek védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról szóló rendelet (a továbbiakban: GDPR rendelet), ill. , panaszkezelés esetén a 6. § bek. 1 levél c) GDPR előírások.

9.4. A személyes adatok címzettjei a következő személyek:

  • MLongauer, s.r.o. mint az online platform üzemeltetője, amelynek székhelye: Farská 12, 949 01 Nitra, Szlovák Köztársaság, azonosítószám: 36 565 679, bejegyzett a Nyitrai Kerületi Bíróság Cégjegyzékébe, szekció: Sro, 15385/ sz. N
  • futár vagy fuvarozó cég, amely más üzemeltetőként vagy közvetítőként biztosítja az áruk vevő részére történő kiszállítását,
  • Internet Mall Slovakia s.r.o. közvetítőként, amelynek bejegyzett székhelye: Prievozská 4D, 821 09 Bratislava - Ružinov kerület, Szlovák Köztársaság, azonosítószám: 35 950 226, bejegyezve a Városi Bíróság Bratislava III, Division Sro cégjegyzékében, beszúrási szám: 37185/B
  • Allegro sp. z o.o. közvetítőként Poznańban, ul. Wierzbięcice 1B, 61-569 Poznań, bejegyezve a Poznańi Kerületi Bíróság által vezetett kereskedelmi nyilvántartásba - Nowe Miasto i Wilda Poznańban, az Országos Bírósági Nyilvántartás (KRS) 8. kereskedelmi osztálya, KRS-szám: 0000635012
  • Riešenia, spol. s.r.o. informatikai rendszert szállító közvetítőként, amelynek székhelye: Trenčianska 53, 821 09 Bratislava, Szlovák Köztársaság, IČO: 35 948 345, bejegyezve a Városi Bíróság Bratislava III, Division Sro cégjegyzékében, 37036/B beszúrási szám
  • szolgáltató partnerek, beszállítók, külső jogi képviselet, fogyasztói eljárásokban részt vevő egyéb hatóságok, panaszok és biztosítási igények kezelésével kapcsolatos közlekedési vállalatok üzemeltetőként vagy közvetítőként
  • pénzügyi igazgatási hatóságok, adótanácsadók és könyvvizsgálók, mint üzemeltetők vagy közvetítők, ha ez az MLongauer, s.r.o. jogi kötelezettségének teljesítéséhez szükséges.

A személyes adatok kezelése az áruvásárlási szerződés teljesítésének időtartama alatt, valamint a leszállított árura vonatkozó jótállási időszak alatt történik.

9.5. A fogyasztó kijelenti, hogy a bekezdésben foglaltaknak megfelelően hozzájárul törvény 7. §. 18/2018 Coll. módosította a személyes adatok védelméről, hogy a kereskedő személyes adatait, különösen a fent említett és/vagy a kereskedő tevékenységéhez szükséges személyes adatait kezelje és tárolja, és azokat valamennyi információs rendszerében feldolgozza. A fogyasztó egyúttal hozzájárul a kereskedőnek a személyes adatok más személy részére történő átadásához és a személyes adatok harmadik országokba (az Európai Unión belüli bármely országba és az ún. biztonságos kikötő országokba) történő, határokon átnyúló továbbításához. A kereskedő vállalja, hogy a fogyasztó személyes adatait a Szlovák Köztársaság hatályos jogszabályi előírásai szerint kezeli és selejtezi. A fogyasztó ezt a hozzájárulást határozatlan időre adja meg a kereskedőnek. A személyes adatok kezeléséhez adott hozzájárulását a fogyasztó bármikor írásban visszavonhatja. A hozzájárulás a fogyasztó hozzájárulása visszavonásának kereskedőhöz való eljuttatásától számított 1 hónapon belül lejár.

9.6. A fogyasztó a megrendelés elküldésével hozzájárul ahhoz, hogy a kereskedő üzeneteket küldjön neki a kereskedő tevékenységéről, ajánlatairól, akcióiról anélkül, hogy a fogyasztó előzetesen kérné.

9.7. A Fogyasztónak joga és lehetősége van személyes adatait közvetlenül online módban frissíteni a webáruház honlapján, a vásárlói rovatban, közvetlenül a bejelentkezést követően.

9.8. Az MLongauer, s.r.o. jogi kötelezettségeinek teljesítése.

Az MLongauer, s.r.o. a fent említett személyes adatokat az MLongauer, s.r.o. jogi kötelezettségeinek teljesítése céljából kezeli.

Az adatkezelés jogalapja a 6. cikk bekezdése 1 levél c) GDPR szabályozás (pl. számviteli törvény, általános forgalmi adóról szóló törvény, jövedelemadó törvény, fogyasztóvédelmi törvény, levéltári és nyilvántartási törvény). Személyes adatok feldolgozása az MLongauer, s.r.o. az MLongauer, s.r.o. jogi kötelezettségeinek teljesítése érdekében szükséges.

A személyes adatok címzettjei a következő személyek:

  • adótanácsadók, könyvvizsgálók, bíróságok és közigazgatási szervek, mint üzemeltetők.

A személyes adatok kezelése a vonatkozó jogszabályok által előírt időtartam alatt történik.

9.9. Megtartási időszak
A szerződés teljes körű feldolgozását követően az adatokat először a szavatossági idő időtartamáig tároljuk, majd a jogszabályi, különösen az adójogi és kereskedelmi jogi tárolási időtartamok figyelembevételével, majd ezen időszak lejártát követően törlésre kerülnek. , kivéve, ha hozzájárulását adta a további feldolgozáshoz és felhasználáshoz.

9.10. Az érintett jogai
Ha a jogszabályi követelmények teljesülnek, a GDPR rendelet 15-20. cikkei szerint Önt az alábbi jogok illetik meg: tájékoztatáshoz, helyesbítéshez, törléshez, adatkezelés korlátozásához, adathordozhatósághoz való jog.
Ezen túlmenően Ön a 6. § (2) bekezdése alapján tiltakozhat az adatkezelés ellen. 1 levél f) A GDPR előírásai, valamint a direkt marketing célú adatkezelés tiltása a 21. cikk bek. A GDPR rendelet 1.

9.11. Fellebbezési jog a felügyeleti hatósághoz
A GDPR-rendelet 77. cikkének megfelelően Önnek jogában áll panasszal élni egy felügyeleti hatóságnál, ha úgy véli, hogy személyes adatainak kezelése nem jogszerű.

Panaszt nyújthat be többek között az értünk felelős felügyeleti hatósághoz, amelyhez az alábbi elérhetőségeken fordulhat:

A Szlovák Köztársaság Személyes Adatvédelmi Hivatala
Hraničná 12
820 07 Pozsony 27
Szlovák Köztársaság
Titkárság és irattár
+421 2 32 31 32 14

9.12. A tiltakozás joga
Ha a személyes adatok kezelése a 6. cikk (2) bekezdése szerinti jogos érdekünkön alapul. 1 levél f) A GDPR előírásai szerint Önnek joga van a jövőbeni hatállyal bármikor tiltakozni az adatkezelés ellen az Ön konkrét helyzetéből fakadó okokból.
A tiltakozást követően az érintett adatok kezelését meg kell szüntetni, kivéve, ha az adatkezelésre olyan súlyos jogos indokokat bizonyítunk, amelyek felülmúlják az Ön érdekeit, jogait és szabadságait, vagy ha az adatkezelés jogi igények érvényesítését, érvényesítését vagy védelmét szolgálja.


10. Elállás az adásvételi szerződéstől

10.1. A kereskedő jogosult elállni az adásvételi szerződéstől abban az esetben, ha a készlet elfogy, az áru nem áll rendelkezésre, vagy ha az adásvételi szerződésben vállalt áru gyártója, importőre vagy szállítója leállította a gyártást, vagy jelentős változtatást eszközölt. amely lehetetlenné tette a kereskedő adásvételi szerződésből eredő kötelezettségeinek teljesítését vagy vis maior okok miatt, vagy ha a tőle elvárható minden erőfeszítés megtétele után sem tudja az árut a vevőnek a meghatározott határidőn belül átadni. jelen szerződési feltételek szerint, vagy az online áruházban feltüntetett áron. A kereskedő köteles erről a fogyasztót haladéktalanul tájékoztatni, és az adásvételi szerződésben vállalt áruért már befizetett foglalót a szerződéstől való elállás közlésétől számított 15 napon belül visszaadni.

10.2. A fogyasztó a távollevők között kötött vagy a kereskedő telephelyén kívül kötött szerződéstől az áru fogyasztó általi átvételétől számított 14 napon belül elállhat a 20. § bek. szerint. törvény 4. -a. 108/2024 Coll. a fogyasztóvédelemről. Ez nem vonatkozik, ha:

  • az árut előírásai szerint vagy a 19. § (1) bekezdése szerinti méretre gyártották. 1 levél c) sz. 108/2024 Coll. a fogyasztóvédelemről.
  • az árut a 19. § bek. 1 levél törvény e) pontja szerint. 108/2024 (Egészségvédelmi vagy higiéniai okokból visszaküldésre nem alkalmas védőcsomagolásba zárt áru szállítása, ha a védőcsomagolás a kiszállítást követően megtört).

10.3. Fogyasztó a megrendelés kereskedőnek történő elküldésével megerősíti, hogy a kereskedő a tájékoztatási kötelezettségét időben és szabályszerűen eleget tette a 3.1. törvény 10. §-a a csomagküldő kereskedelemben történő fogyasztóvédelemről.

10.4. A szerződéstől való elállást a fogyasztónak írásban, kitöltött formanyomtatvány formájában kell megtennie, melynek formáját a kereskedő határozza meg, és annak mintáját a weboldalon közzéteszi.

10.5. A jelen általános szerződési feltételek előző pontja szerinti adásvételi szerződéstől való elállásnak tartalmaznia kell a fogyasztó azonosítását, a megrendelés számát és dátumát, az áru pontos leírását, azt, hogy a kereskedő milyen módon köteles már visszaküldeni a vételárat. megérkezett, különösen a számlaszám és/vagy postacím. Az adásvételi szerződéstől való elállással egyidejűleg köteles az árut a kereskedőnek a tartozékokkal együtt, beleértve a dokumentációt, használati utasítást, jótállási jegyet, fizetési bizonylatot stb. valamint az eredeti csomagolásban és higiénikusan csomagolt áruk esetén ép állapotban, biztosított küldemény formájában.

10.6. A kereskedő köteles a fogyasztónak visszaadni minden tőle távollevők között kötött szerződés, a kereskedő telephelyén kívül vagy kiegészítő szerződéssel kötött szerződés alapján vagy azzal összefüggésben kapott fizetést, ideértve a szállítás, kiszállítás költségeit, posta és egyéb költségek és díjak.

10.7. Abban az esetben, ha a fogyasztó eláll a szerződéstől, és a használt, sérült vagy hiányos árut a kereskedőnek átadja, a kereskedő visszaküldi a fogyasztónak a már kifizetett vételárat a megrendelés kötelező érvényű elfogadásában vagy annak egy részében. szakaszának megfelelően csökkentve 457. §-a a Ptk. 457. §-a az áru teljes árának 1%-ának megfelelő elhasználódásának értékéről az áru használatának minden napjára, valamint az áru javításának és eredeti állapotának helyreállításának értékéről a Ptk. Az adásvételi szerződéstől való elállási nyilatkozatnak és az árunak a kereskedő részére történő, készpénz nélküli átutalással történő kézbesítésétől számított 15 munkanap a fogyasztó fogyasztói számlájára. Abban az esetben, ha higiénikusan csomagolt termékről vagy annak egy részéről van szó, a szerződéstől való elállás a 19. § bek. szerint nem lehetséges. 1 levél törvény e) pontja szerint. 108/2024 Coll. valamint egyes törvények módosításáról.

10.8. A távollevők között kötött vagy a kereskedő üzlethelyiségén kívül kötött szerződéstől való elállás esetén, amelynek tárgya az áruk kiszállítása, a kereskedő nem köteles az (1) bekezdés szerinti befizetett összeget a fogyasztónak visszaküldeni a az árut neki kézbesítik, vagy amíg a fogyasztó bizonyítja, hogy az árut visszaküldték a kereskedőnek, kivéve, ha a kereskedő javasolja, hogy személyesen vagy az általa megjelölt személyen keresztül vegye át az árut.

10.9. Abban az esetben, ha a fogyasztó a 10.4. pontban meghatározott valamely kötelezettségét nem teljesíti. és 10.5. pontja értelmében az adásvételi szerződéstől való elállás nem érvényes és hatályos, és a kereskedő nem köteles a vételárat a fogyasztónak visszatéríteni, valamint jogosult az áru fogyasztóhoz történő visszaküldésével kapcsolatos költségek megtérítésére.


11. Záró rendelkezések

11.1. A kereskedő fenntartja a jogot jelen általános szerződési feltételek megváltoztatására. Jelen általános szerződési feltételek változásainak írásbeli bejelentési kötelezettsége a kereskedő e-kereskedelmi honlapján történő elhelyezésével teljesül.

11.2. Ha az adásvételi szerződést írásban kötik meg, akkor a módosítást írásban kell megtenni.

11.3. Kétség esetén a szerződő felek megállapodtak abban, hogy a felhasználás időtartamának az 5.7 pont szerint az árunak a fogyasztóhoz történő átadásától számított idő minősül. pontja szerinti áru kereskedő részére történő átadásának napjáig jelen általános szerződési feltételek 11.4. ezeket az általános szerződési feltételeket.

11.4. A szerződő felek megállapodtak abban, hogy a lényeges részletekkel kapcsolatos kommunikáció egymás között e-mail üzenetek formájában történik.

11.5. törvény vonatkozó rendelkezései, a Ptk. 108/2024 Coll. törvény a fogyasztóvédelemről és egyes törvények módosításáról szóló 2011. évi XC. 128/2002 Coll. a fogyasztóvédelmi kérdésekben a belső piac állami ellenőrzéséről és egyes törvények módosításáról.

11.6. Jelen általános szerződési feltételek a fogyasztóra nézve az adásvételi szerződés megkötésével lépnek hatályba.

11.7. A megrendelés elküldésével a Fogyasztó megerősíti, hogy a jelen általános szerződési feltételeket elolvasta és azokkal teljes egészében egyetért.

 

Nyitrán, 2024. szeptember 10-én.

 

Panaszok és visszaküldések
Lehet, hogy érdekel
Panaszok és visszaküldések