Vissza a Informácie -re

Panaszok és visszaküldések

8 min.

8. Reklamációs eljárás (hibafelelősség, garancia, reklamáció)

8.1.  Az áru hibáiért az eladó felel, a vevő pedig köteles haladéktalanul reklamációt benyújtani az eladónál az érvényes reklamációs eljárásnak megfelelően.

8.2.  A panaszok kezelésére az érvényes reklamációs eljárás vonatkozik. A megrendelés eladónak történő elküldésével a vevő megerősíti, hogy megfelelően tájékoztatták az áru igénylésének feltételeiről és módjáról, beleértve a reklamáció helyére vonatkozó tájékoztatást, valamint a garanciális javítások elvégzéséről a pontban foglaltak szerint. 18. § bek. törvény 1. -a. 250/2007 Z. tól től. törvény módosításáról, valamint a fogyasztóvédelemről és a Szlovák Nemzeti Tanács 2. sz. 372/1990 Coll. a bûncselekményekrõl szóló módosítással (a továbbiakban: törvény).

8.3.  A reklamációs eljárás azokra az árukra vonatkozik, amelyeket a vevő az eladótól vásárolt elektronikus áruház formájában az eladó elektronikus áruház honlapján.

8.4.  A jelen űrlapon szereplő reklamációs eljárás minden üzleti esetre érvényes, kivéve, ha szerződésben más garanciális feltételekről állapodnak meg.

8.5.  A vevő csak olyan árukra jogosult szavatossági igényt érvényesíteni az eladóval szemben, amelyek a gyártó, a szállító vagy az eladó által okozott hibákat mutatnak, amelyekre a jótállás vonatkozik, és amelyeket az eladótól vásárolt.

8.6.  A vevő köteles az árut az áru átvételekor megvizsgálni. Ennek elmulasztása esetén a jelen ellenőrzés során feltárt hibákra vonatkozó igényét csak akkor érvényesítheti, ha bizonyítja, hogy az áru az áru átvételekor már rendelkezett ezekkel a hibákkal.

8.7.  A vásárló a jótállási idő alatt jogosult a hiba ingyenes elhárítására, miután az árut, beleértve a tartozékokat, a dokumentációt és az utasításokat az eladó meghatalmazott képviselőjének bemutatta, az áru eredeti csomagolásával, jótállási jegyével, ill. a befizetést igazoló.

8.8.  Ha az áru hibás, a vevőnek jogában áll reklamációt benyújtani az eladó telephelyén a pontban foglaltak szerint. 18. § bek. 2. §-a szerint az árut saját költségén az eladó telephelyére szállítja, és reklamációs nyomtatványt kitöltve azt az eladónak átadja. Az űrlap formáját az eladó határozza meg, modelljét pedig az eladó weboldalán helyezik el. A vásárló köteles a nyomtatványon pontosan feltüntetni az áru hibáinak típusát és mértékét. A vásárlónak jogában áll reklamációt benyújtani az áru gyártója által a garanciális javítások elvégzésére felhatalmazott személynél (a továbbiakban: „megjelölt személy”). Az eladónak objektíven szállítható áruk reklamációs eljárása azon a napon kezdődik, amikor az alábbi feltételek mindegyike teljesül:

  • a kitöltött reklamációs űrlap kézbesítése a vevőtől az eladóhoz,
  • az igényelt áru szállítása a vevőtől az eladóhoz,
  • hozzáférési kódok, jelszavak, stb. az áruhoz a vevőtől az eladóig.

 

Az eladónak objektíve nem szállítható és szilárdan beágyazott áruk reklamációs eljárása azon a napon kezdődik, amikor az alábbi feltételek mindegyike teljesül:

  • a kitöltött reklamációs űrlap kézbesítése a vevőtől az eladóhoz,
  • a reklamált árut az eladó által megjelölt harmadik fél megvizsgálja, aki a vizsgálatról írásos visszaigazolást ad ki a vásárlónak,
  • hozzáférési kódok, jelszavak, stb. az áruhoz a vevőtől az eladóig.

 

A panaszeljárás kezdete egyben a panasz benyújtásának napja is. A reklamált árut az eladó székhelyére kell szállítani, hacsak az eladó vagy a megadott személy másként nem rendelkezik (pl. az árut közvetlenül a megadott személynek szállítja).

8.9.  Az eladó köteles a reklamációt minden olyan intézményben elfogadni, ahol a reklamáció átvétele lehetséges, azaz annak székhelyén vagy a pont szerinti kijelölt személynél. 18. § bek. törvény 2. §-a.

8.10.  A jelen általános szerződési feltételek 8.9. pontja szerint a reklamáció fogadására kijelölt helyen az eladó köteles biztosítani a panaszkezelésre jogosult személy jelenlétét a pont szerint. 18. § bek. törvény 3. §-a.

8.11.  A Vevő köteles az áru hibáit indokolatlan késedelem nélkül reklamálni az eladónál, ellenkező esetben a vevő elveszíti az eladóval szembeni jogát a hiba ingyenes elhárítására.

8.12.  Az árureklamáció benyújtásáról az eladó vagy egy megjelölt személy az eladó által választott megfelelő formában, pl. e-mailben vagy írásban, amelyben köteles az áru hibáit pontosan jelezni a pont szerint. 18. § bek. 5. §-a alapján, és tájékoztassa a fogyasztót azon jogairól, amelyek az 1. sz. 622. § és bek. 623. §. Ha a reklamáció távközlési eszközzel történik, az eladó köteles haladéktalanul eljuttatni a vevőnek az igény visszaigazolását; ha a visszaigazolás azonnali kézbesítése nem lehetséges, azt indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb a reklamáció teljesítéséről szóló okirattal együtt kell kézbesíteni; a követelés érvényesítésének igazolását nem kell kézbesíteni, ha a vevőnek lehetősége van a követelés érvényesítését más módon bizonyítani.

8.13.  A vevő döntése alapján mely jogai a pont szerinti 622. § és bek. 623. §-át az eladó vagy a panaszkezelés módjának meghatározására kijelölt személy alkalmazza a Ptk. 2. § levél m) pontja szerint haladéktalanul, bonyolultabb esetekben a panasztételi eljárás megindításától számított 3 napon belül, indokolt esetben különösen, ha az áru állapotának komplex műszaki értékelése szükséges legkésőbb a bejelentéstől számított 30 napon belül. a panaszeljárás kezdete. A reklamáció kezelési módjának meghatározása után az eladó vagy a megjelölt személy a panaszt haladéktalanul kezeli, indokolt esetben a reklamáció utólag is kezelhető. A kereset feldolgozása azonban nem tarthat tovább 30 napnál a követelés benyújtásától számítva. A panasz feldolgozási határidejének lejárta után a fogyasztónak jogában áll elállni a szerződéstől, vagy jogában áll az árut új árura cserélni.

Ha a vevő az adásvételi szerződés megkötésétől számított első 12 hónapon belül reklamációt tett az áruval kapcsolatban, az eladó a reklamációt az elutasítással csak szakértői vélemény vagy meghatalmazott, bejelentett vagy akkreditált személy véleménye alapján tudja kezelni. személy vagy egy kijelölt személy véleménye (a továbbiakban: az áruk szakértői értékelése). A szakértői értékelés eredményétől függetlenül az eladó nem követelheti a vevőtől az áru szakértői értékelésének költségeit, illetve az áru szakértői értékelésével kapcsolatos egyéb költségeket.

Ha a vevő az adásvételi szerződés megkötésétől számított 12 hónapon belül reklamált a termékkel kapcsolatban, és az eladó azt elutasította, a reklamációt intéző személy köteles a panaszkezelési okiratban megjelölni, hogy a vevő az árut kinek küldheti át szakértőnek. értékelés. Ha a vevő az árut szakértői értékelésre küldi el a reklamációs dokumentumban megjelölt személynek, az áru szakértői értékelésének költsége, valamint minden egyéb kapcsolódó költség az eladót terheli, függetlenül a szakértő eredményétől. értékelés. Ha a vevő szakmai elbírálással bizonyítja az eladó felelősségét az áru reklamált hibájáért, újra érvényesítheti a követelést; a jótállási idő az áru szakértői értékelése során nem jár le. Az eladó köteles megtéríteni a vevőnek a megújított kereset benyújtásától számított 14 napon belül az áru szakértői értékelésével kapcsolatban felmerült valamennyi költséget, valamint az ezzel kapcsolatos, célzottan felmerült költséget. A megújított követelés nem utasítható el.

8.14.  A vevő nem jogosult a szavatossági igény alkalmazására olyan hibákra, amelyekről az eladó a szerződés megkötésekor tájékoztatta, vagy amelyekről az adásvételi szerződés létrejöttének körülményeit figyelembe véve ismernie kellett.

8.15.  Az eladó fenntartja a jogot, hogy a hibás árut más hasonló, hasonló műszaki paraméterekkel rendelkező árura cserélje.

8.16.  A vevőnek az eladóval szembeni szavatossági igénye megszűnik:

  • fizetési bizonylat, szállítólevél vagy jótállási jegy, tartozékok vagy termékdokumentáció bemutatása nélkül,
  • azzal, hogy az áru átvételekor nem jelentenek nyilvánvaló hibákat,
  • az áru szavatossági idejének lejártakor,
  • a vevő által az árun okozott mechanikai sérülés,
  • az árut olyan körülmények között használja, amelyek nedvességtartalmuk, kémiai és mechanikai hatásaik miatt nem felelnek meg a természetes környezetnek,
  • az áruk szakszerűtlen kezelése, kiszolgálása vagy a gondozás elhanyagolása,
  • az áruban bekövetkezett sérülések túlzott rakodásból, vagy a Szlovák Köztársaságban érvényes dokumentációban, általános elvekben, műszaki szabványokban vagy biztonsági előírásokban meghatározott feltételekkel ellentétes használat miatt,
  • az áruban bekövetkezett, elkerülhetetlen és/vagy előre nem látható események miatti sérülés,
  • az áruk véletlen sérülése és véletlen megromlása miatti sérülése,
  • szakszerűtlen beavatkozás, szállítás közbeni sérülés, víz, tűz, statikus vagy légköri elektromosság vagy egyéb vis maior okozta kár,
  • illetéktelen személy áruiba való beavatkozással.

8.17.  Az eladó köteles a panaszt kezelni és a reklamációs eljárást az alábbi módok egyikén befejezni:

  • javított áru átadásával,
  • árucserével,
  • az áru vételárának visszaküldésével,
  • az áru árából ésszerű engedmény megfizetésével,
  • az eladó írásbeli felhívásával a meghatározott teljesítmény átvételére,
  • az áru szavatossági igényének indokolt megtagadásával.

8.18.  Az eladó köteles a reklamáció kezeléséről legkésőbb a reklamáció keltétől számított 30 napon belül írásos okiratot kiállítani a vevő részére postai úton vagy futárszolgálaton, illetve e-mailen keresztül.

8.19.  A jótállási idő az adásvételi szerződés megkötésétől számított 24 hónap, kivéve, ha konkrét esetekre eltérő jótállási idő kerül meghatározásra, és az áru átvételétől és az áruval kapcsolatos szükséges dokumentumok meghatalmazott általi visszaigazolásától számítva. személy.

8.20.  A jótállási idő meghosszabbodik azzal az idővel, amely alatt a vásárló az árut az áru garanciális javítása miatt nem tudta használni.

8.21.  Áru új termékre cseréje esetén a vevő egy okmányt kap, amelyen a kicserélt árut feltüntetik, és az egyéb igények érvényesítése az eredeti szállítólevél és jelen reklamációs dokumentum alapján történik. az áru újra cseréje esetén a jótállási idő az új áru átvételétől kezdődik újra, de csak az új árura.

8.22.  Minden érvényes garanciális javítás ingyenes.

8.23. Eltávolítható hiba esetén a reklamáció a vevő 8.13 pont szerinti döntésétől függően kerül elbírálásra. jelen panasz és üzleti feltételeket a következő módon:

  • az eladó gondoskodik a hiba elhárításáról, ill
  • az eladó kicseréli a hibás árut.

8.24. Ha nem eltávolítható, vagy többször eltávolítható hibáról van szó, vagy több különböző eltávolítható hibáról van szó, amely megakadályozza az áru rendeltetésszerű, hibamentes használatát, az eladó a vevő döntésétől függően pont 8.13. jelen panasz és üzleti feltételek pontja alapján a következő módon lehet panaszt tenni:

  • áruk cseréjével más, azonos vagy jobb műszaki paraméterekkel rendelkező funkcionális árukra, ill
  • abban az esetben, ha az eladó az árut nem tudja másra cserélni, a reklamációt a hibás áruról jóváírás kiállításával intézi.

8.25.  A panaszkezelés csak a reklamációs űrlapon felsorolt ​​hibákra vonatkozik.

8.26.  A reklamáció szempontjából ismételten eltávolítható hibának minősül egy eltávolítható hiba kétszeresnél többszöri előfordulása.

8.27.  A reklamáció szempontjából több mint három különböző eltávolítható hiba egyidejű előfordulása nagyobb számú különböző eltávolítható hibának minősül.

8.28.  A reklamáció szempontjából az az időtartam, amely alatt a vevő nem tudja megfelelően használni az árut, az az időtartam, amely alatt a vevő az árut az áru hibája miatt az adásvételi szerződés megkötését követően összesen több mint 180 napig nem tudja használni. .

8.29.  A vevőnek az áru hibájára vonatkozó igényérvényesítési joga azután érvényes, hogy jogával élt, és a 8.8. pont szerint felszólította az eladót az áru hibájának elhárítására. pontja szerint, és a reklamáció eredményétől függetlenül ugyanazon egyedi hiba (nem azonos típusú hiba) miatt már nem jogosult ismételten reklamációt benyújtani.

8.30.  Abban az esetben, ha az eladó a reklamációs eljárást a reklamáció indokolt elutasítása miatt megszünteti, de a termék hibája objektíve fennáll, és azt nem távolította el, a vásárló a termékhiba megszüntetésére vonatkozó jogát bíróságon keresztül gyakorolhatja.

A regisztráció előnyei
Lehet, hogy érdekel
A regisztráció előnyei